Terug naar de kennisbank

Interview Henk Willem van Dorp - Naar maatwerk

Interesse?

Download dan direct de PDF of lees eerst het beknopte overzicht.

Leg een installateur een probleem voor en hij komt met een oplossing op de proppen. Helaas iets te vaak een standaardoplossing. “En dat is nu net waar de hedendaagse klant niet naar op zoek is. Die wil maatwerk, ontzorging en aandacht voor de gehele levenscyclus van een gebouw en de installaties. Vandaar dat wij als Van Dorp Installaties een opleiding op poten hebben gezet om op die nieuwe klantvragen in te spelen”, vertelt dga Henk Willem van Dorp.

“Tegenwoordig halen we 50 procent van onze omzet weg bij ‘Onderhoud en Beheer’. Uit onze klanttevredenheidsonderzoeken bleek een jaar of drie geleden dat technici zich vooral focusten op de ingebruikname en werking van een installatie. Tegelijkertijd was de klantvraag echter langzaam maar zeker aan het verschuiven. Waar vroeger de stichtingskosten centraal stonden en de installateur na de ingebruikname van een installatie alleen nog kwam opdraven voor onderhoudswerkzaamheden, wil de huidige klant gedurende de gehele levenscyclus zoveel mogelijk ontzorgd worden. Hij wil een installatie, die voldoet aan alle normen en voorschriften, zuinig is in het gebruik en geen onvoorspelbare onderhoudskosten oplevert.”

Lees meer in de PDF