Interesse?

Download dan direct de PDF of lees eerst het beknopte overzicht.

Toen ondergetekende werd uitgenodigd om als lid van de jury deel  te nemen aan de scholenbouwprijs is hij gerichter gaan nadenken  over wat duurzaamheid voor scholen betekent. Wat doet er nu  daadwerkelijk toe, wat weegt het zwaarst, en waar moeten we het  accent op leggen.

Uiteindelijk heb ik het ant woord op die vraag niet in  eerste instantie gevonden als  adviseur op het gebied van duurzaamheid, maar als vader van vier kinderen  op de basisschool. Een school moet  een plek zijn van geborgenheid; waar  deskundige leerkrachten met passie  en hart voor hun vak, de kinderen  leren en inspireren. Een plek om te  ontdekken hoe ze een bijdrage kunnen leveren aan een sociaal duurzame  maatschappij. Hoe DuBo de school  is: komt, helaas voor mijn vak, op een  tweede plaats. In al het denken over  duurzame schoolgebouwen mag dit  element niet over het hoofd worden  gezien.

Auteur(s): Schilt

Lees meer in de PDF