Interesse?

Download dan direct de PDF of lees eerst het beknopte overzicht.

Nieuwe brancheorganisatie scoort

Een start-up-bedrijf heeft, volgens het boekje, ten minste drie jaar nodig om haar bestaansrecht te bewijzen. Meestal is tegenwoordig de periode waarna een stabiele positieve cashflow ontstaat langer. Nu is het niet gebruikelijk om een brancheorganisatie primair af te rekenen op haar financile resultaat, maar bij een vereniging van bedrijven gaat het om het enthousiasme van haar leden om mee te doen en blijven doen. Dat enthousiasme is weer afhankelijk van de vraag welke beweging in de markt zichtbaar wordt via de activiteiten van de brancheorganisatie. Hoe krachtig is haar product en aan welke vraag geeft dat product invulling? In deze zin scoort de Nederlandse Brancheorganisatie voor Gebouw Automatisering, nu ruim drie jaar na haar oprichting, hoog. In dit artikel aandacht voor dat product: objectieve doelgerichte ontwikkeling van de markt, met tevreden gebruikers van geautomatiseerde gebouwen, door voortdurende implementatie van vernieuwingen en kwaliteitsgedachten. 

Eind 2011 vonden achttien leidende bedrijven, leveranciers van gebouwautomatiseringsproducten en systemen elkaar. na een periode waarin eigenlijk alleen werd samengewerkt in het promoten van met elkaar concurrerende communicatietechnologien binnen gebouwbeheersystemen, kwam men, op initiatief van de federatie van technologiebranches fhi, tot de conclusie dat dit geen goede strategie was. we moeten gebouwautomatisering op de kaart zetten in plaats van een technologiekeuze opdringen aan gebouwgebruikers die voor hen onduidelijk en niet relevant is. Thee verkopen in plaats van Pickwick werd de metafoor. 

Auteur(s): J.C. (Kees) Groeneveld, Brancheorganisatie voor Gebouw Automatisering

Lees meer in de PDF